poniedziałek, 6 listopada 2017

Początek przygody z Erasmusem – Witaj Malta!!!

Kolejna osoba na Malcie w dniach od 23.10.2017 do 05.11.2017 - Marzen Łach i oto jej fotorelacja
Pierwszy dzień na Malcie – 23.10.2017


Malta to niewielki kraj położony na kilku wyspach w niewielkiej odległości od Sycylii. Główne z nich to MaltaGozo i Comino. MaltaRepublika Malty (malt. Repubblika ta’ Malta, ang. Republic of Malta) – wyspiarskie państwo-miasto położone w Europie Południowej, na Morzu Śródziemnym, 81 km na południe od Włoch. Obejmuje cały archipelag Wysp Maltańskich, jednakże większość ludności mieszka na głównej wyspie, w zespole miejskim Valletty – stolicy Malty


Liczba ludności: zbliżona do ludności zamieszkującej miasto Gdańsk (446 tys.)
Powierzchnia: 1000 razy mniejsza od Polski (316 km²) , na 186 miejscu pod względem powierzchni (na 199 państw).

Od 23.10.2017 do 5.11.2017 uczestniczyłam w kursie języka angielskiego w szkole językowej European School of English (ESE) znajdującej się w St. Julian's na Malcie.

Zakwaterowanie:
ESE In-House Residence (Double room, BB), room size: 2, breakfast, bathroom
Adres: Nazwa: ESE In-House Residence
Adres: ESE Buliding, Paceville Avenue, St. Julians, STJ 3103

Po wylądowaniu zostałam przywieziona do ESE Residence, gdzie byłam zakwaterowana. Szkoła i miejsce mojego zakwaterowania mieściły się w tym samym budynku ( pokoje na 3 piętrze a zajęcia odbywały się  na 1 i 2 piętrze ) w samym centrum  miasta w dzielnicy Paceville.


A tak wyglądał mój pokój:
 

Pierwszy widok z mojego pokoju:

O godz.8.00 rozwiązywaliśmy test, a także rozmawialiśmy z lektorem i na tej podstawie zostałam przydzielona do grupy A0.

Pierwsze wrażenia – pierwszy test


Miejsce gdzie jedliśmy śniadanie ( oczywiście wszystko w tym samym budynku ):

A oto moja szkoła:


Zajęcia odbywały się od godz. 8.40 do 14.30 a po zajęciach była możliwość poznawania przepięknego państwa jakim jest Malta. Zajęcia odbywały się w bardzo miłej atmosferze. W mojej grupie były osoby z Wenezueli, Włoch, Czech, Turcji i Chin. Przebywanie w międzynarodowej grupie ułatwiało nam naukę języka a także poznawanie historii i kultury innych państw.
Oto moja grupa:

Skupienie podczas zajęć:

Oprócz intensywnej nauki języka angielskiego szkoła ESE umożliwiała po zajęciach zwiedzanie najciekawszych miejsc na Malcie. Uczestniczyłam w wielu wycieczkach, zwiedziłam takie miasta jak Mdina-dawną stolicę Maty, obecną stolicę wyspy Vallettę jak również Viktorię ,Marsaxlokk,Slieme. Odwiedziłam również wyspę Gozo.

Pierwszym miastem, które udało się zwiedzić była Valletta: najdalej wysuniętą na południe europejską stolicą z 320 zabytkami. La Valletta jest piękna, zadbana i zjawiskowa, której nazwa wzięła się od jej założyciela wielkiego mistrza joannitów – Jean’a Parisot’a de La Valette powstała w XVI wieku, odbierając funkcję  najważniejszego miasta na Malcie, Mdinie. Miasto znajduje się na liście UNESCO, jest  niezwykle interesujące, kuszące zabytkami, pamiątkami po zakonnikach i po brytyjskim panowaniu (typowe czerwone budki telefoniczne, które kojarzymy zwykle z Londynem, są nieodłącznym elementem krajobrazu Valetty i Malty w ogóle). La Valetta prezentuje się najpiękniej jednak od strony morza.

Valletta – dawny szpital :


Na drugi dzień odwiedziliśmy z grupą Mdinę dawną  stolicę Malty, położona w centralnej części wyspy Malta. Jest to średniowieczne miasto z wąskimi, cichymi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę.


Codzienne spacery po Sliemie:


Jedzenie na Malcie
Każdego dnia  po intensywnym dniu nauki i zwiedzania przychodzi ochota na spróbowanie czegoś „typowo maltańskiego” :


Pyszna rybka


Danie tradycyjne na Malcie :


W sobotę postanowiliśmy odwiedzić wyspę Gozo drugą co do wielkości wyspę archipelagu Wysp Maltańskich, położoną 2,5 km na północny zachód od Malty. Chociaż już nie ma Azure Window, to i tak miejsce piękne i magiczne.


Stolica wyspy Gozo –Viktoria


W niedzielę udaliśmy się zwiedzać Blue Grotto- jedną z najciekawszych atrakcji turystycznych wyspy. To grupa jaskiń wyrzeźbionych przez morze w skalistych brzegach. Dodatkową atrakcją są kolory, którymi mienią się ściany jaskiń oraz wypełniająca je woda.


Po takich atrakcjach pyszne lody w Vallecie

Wspólne zdjęcie z Valletty











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz